25 lipca 2013

Moje pierwsze dziecko - Lucy Atkins

Będąc w ciąży dużo czytałam na temat, ciąży, porodu, opieki nad niemowlakiem. Kupiłam też kilka książek, jedną z nich była książka "Moje pierwsze dziecko" - Lucy Atkins 
Przyjemny w czytaniu, prosty język, wiele zdjęć, instruktarzy. To tylko niektóre zalety tego poradnika. Lucy pisze w sposób ciepły i przyjazny, w niektórych rozdziałach czuć wsparcie, bo przecież, ona też jest mamą i ma takie problemy jak każda z nas!




Książka zawiera 11 rozdziałów:
1. Przygotowanie
2. Witaj!
3.Początek
4.Sen
5.Płacz
6.Karmienie
7. Wzrastanie
8. Zabawa
9. Dobry rozwój
10. Życie codzienne
11. Praca
Moim zdaniem najlepszym rozdziałem jest rozdział szósty, czyli karmienie.

"Sutki mogą przysporzyć prawdziwych cierpień. Znak, ze Twoja technika przystawiania dziecka do piersi nie jest odpowiednia." 

Wspaniale opisuje jak karmić dziecko piersią, butelką, jak rozszerzać dietę. Zawiera praktyczne porady od czego zacząć kiedy chce się odstawić malucha od piersi.
Czytając tą książkę wiele razy się śmiałam, nauczyła mnie wielu przydatnych rzeczy. To moja skarbnica wiedzy, chociaż pewnie znacie inne"lepsze" poradniki.
Nie jestem dobra w pisaniu recenzji książek tak więc wybaczcie mi to ;)

"Pamiętaj, że  pewnego dnia Twoje dziecko stanie się nastolatkiem, a prawdziwą zmorą stanie się budzenie go."

"Wygląd dziecka może być zaskakujący, bowiem z zadziwiającą regularnością pojawiają się na jego skórze przedziwne pęcherzyki, guzki czy wysypki"

"Chodzenie. Niektóre dzieci stają na własnych nogach i stawiają pierwsze kroki już w wieku 10 miesięcy. Inne radośnie siedzą w kilka miesięcy po pierwszych urodzinach. Prowadzanie dziecka - podtrzymywanie za ręce - po pokoju, nie spowoduje, że zacznie ono szybciej chodzić."

Oto kilka ulubionych fragmentów tej książki, ale jest ich o wiele więcej, pomaga mi ona w wielu bolączkach : CO ZROBIĆ GDY?? Polecam ją każdemu, z czystym sercem! :) Z resztą, zobaczcie sami! :)














Ps. Przyszły do nas dzisiaj produkty od Makarczykowie producenta "Skarb Matki" Emulinka Emulsja olejowa do kąpieli oraz Żel antybakteryjny do mycia rąk tak więc spodziewajcie się niedługo recenzji! Jestem mega zadowolona, wysyłka błyskawiczna, piękne kolorowe opakowania, nasze Polskie produkty! Jak widać Fabian też zadowolony z przesyłki!! ;)

"Jesteśmy wielopokoleniową, polską firmą rodzinną.
Firma istnieje od ponad 60 lat. Została założona przez magistra farmacji - Władysława Makarczyka. Obecnie prowadzona jest przez inż. chemika Dariusza Makarczyka (II pokolenie) oraz Paulinę Makarczyk i Pawła Makarczyka (III pokolenie)."








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj! Jeśli chcesz komentować anonimowo, napisz mi swój nick, imię, będzie nam milej i łatwiej się komunikować! Za każdy komentarz na prawdę serdecznie dziękuję <3

AddThis