20 lipca 2013

Książki, wszędzie książki!

W otaczającym mnie świecie jest pełno książek, wszystkie przeczytane, do niektórych z sentymentem wracam, cały czas kupuje nowe! Wiele osób kocha czytać książki! Ja uwielbiam, mam zamiar tą miłość zaszczepić w moim synu. Ulubionych książek na liście matki jest wiele, kocham fantastykę, romans, dramat, kryminał.. Czytanie jest wspaniałym sposobem na wyciszenie się, wcielenie się w bohatera, "uruchomienie" wyobraźni.



U dzieci wspólne czytanie ćwiczy koncentracje i umiejętność słuchania, rozwija wyobraźnię, uczy kreatywności, oraz prawidłowych zachowań. O cudownych zaletach możecie przeczytać gdzie indziej ;) Najważniejsze jednak jest to, że przez codzienne czytanie dziecku, spędzamy z nim czas, budujemy, niepowtarzalną więź pomiędzy nami. Warto to robić dla siebie i dla malucha.



Tylko jak przekonać półroczniaka, roczniaka czy nawet półtoraroczniaka aby usiadł na chwilkę i posłuchał co chcemy mu przeczytać? O tuż, trzeba dobrze dobrać repertuar do wieku malucha. Niemowlakom i dzieciom do 2 roku życia proponuje na początek czytać, wierszyki, krótkie rymowanki, kolorowe książeczki z wieloma obrazkami,które bardziej zainteresują go niż bajka o Czerwonym Kapturku, czy Piotrusiu Panie, ponieważ te drugie są za trudne do zrozumienia i za długie. Na własnej skórze, przekonałam się, że choć mama kocha te bajki na czytanie ich Fabiankowi musi długo poczekać..
Czytając blogi wielu mam u panny mi natrafiłam na wspaniały post! Jest tym wszystkim o czym chciałam wam opowiedzieć! Wspaniałe tytuły które niedługo znajdą się i w naszej biblioteczce! Możecie zobaczyć go tutaj! Polecam dla małych dzieci Wydawnictwo Dwie Siostry oraz Ksiegarnie internetową Małe Książki na tych dwóch stronach znajdziecie wspaniałe książeczki dla dzieciaków, prawdziwe MUST HAVE ;) A u nas niedługo Top najlepszych według nas książek! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj! Jeśli chcesz komentować anonimowo, napisz mi swój nick, imię, będzie nam milej i łatwiej się komunikować! Za każdy komentarz na prawdę serdecznie dziękuję <3

AddThis