23 sierpnia 2013

Zło!

Witajcie! Miał być inny temat postu! Ale uważam, że ten temat jest ważniejszy!
Otóż picie alkoholu i palenie papierosów w ciąży!



Picie alkoholu! 

Wielu lekarzy, twierdzi, że pić w ciąży można, wino niby jest bardzo zdrowe, bo poprawia morfologię, piwo wspomaga laktację, picie alkoholu zmniejsza stres u ciężarnej.. Z drugiej stronie mówią, że matka urodziła dziecko z 1,5 promila alkoholu we krwi, że dzieci mają Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS), alarmują jakie to przykre konsekwencje mogą być tego..  Niska waga urodzeniowa, jąkanie się, deformacje ciała i
twarzy,trudności w zapamiętywaniu, myśleniu, przetwarzaniu informacji, trudności w utrzymaniu równowagi (dziecko może mieć problem ze skakaniem na jednej nodze, schodzeniem i wchodzeniem po schodach, a jego ruchy mogą być nieskoordynowane), nadpobudliwość i impulsywność, zmienność nastrojów i wiele wiele innych..Pamiętajcie, często nawet ta jedna impreza na samym początku ciąży ( kiedy często nie wiemy, że jesteśmy w ciąży) może poważnie zaszkodzić naszym maluchom.. Jeśli planujecie ciąże, to nie pijcie alkoholu w trakcie starań, ciąży ani karmienia piersią..




Ja alkoholu w ciąży nie ruszałam, wypiłam małego łyczka piwa bo bardzo chciało mi się pić.. Potem, przez tydzień plułam sobie w twarz, że głupio zrobiłam.. Od łyczka małego miejmy nadzieję dziecku nic nie będzie, ale już od szklanki którą niektóre panie piją i owszem.. Znam osoby które piły alkohol w ciąży i w trakcie karmienia a na słowo, że mogą zrobić krzywdę maleństwu, obrażały się i mówiły, że od jednego razu nic się nie stanie.. Kolejna sprawa, picie alkoholu w czasie karmienia piersią.. Można, czy nie można? Ja karmiłam Fabianka rok czasu, w czasie tego roku, było dużo imprez na których czasem miałam ochotę się napić.. Tylko kiedy miałam taką ochotę, przestawiałam małego na dobę, czasem dłużej na butelkę, a mleko ściągałam i wylewałam.. Z resztą, ja jestem osobą która alkoholu nie lubi, pije rzadko i w małych ilościach, nigdy nie zajmowałam się dzieckiem po alkoholu! Broń boże nie róbcie tego! Możecie zrobić krzywdę i sobie i dziecku!




Palenie w ciąży!

Czy palenie w ciąży szkodzi? Czy karmiąc piersią nie zatruwam swojego dziecka? Ja jestem całkowitą przeciwniczka palenia papierosów i nie chodzi tu tylko o okres ciąży i karmienia.. Ja nie palę, nie paliłam i palić nie będę.. Dla mnie głupotą jest wydawanie setek złoty na to "gówno", trucie się i wszystkich w okół.. Ja jestem bierną palaczką, bo niestety mieszkam w domu gdzie wszyscy palą i nie da się ich oduczyć ( na szczęście już nie długo, bo w planach wyprowadzka) na całe szczęście, my w pomieszczeniach gdzie się pali jesteśmy z niunią bardzo rzadko ;)


Paląc przy dziecku, nie ważne czy jest ono w łonie czy właśnie przy Twojej piersi, zatruwasz je.. Możesz świadomie doprowadzić do poważnych powikłań, schorzeń a nawet do śmierci Twojego największego skarbu! Przyszła mamo - przestań palić! Jeszcze nie jest za późno! Najlepiej rzucić palenie przed ciążą, jeśli chcecie z partnerem powiększyć rodzinę, proszę, przemyślcie to! Rzućcie ten syf, chrońcie swoje nienarodzone maleństwo! Jeśli jesteś już w ciąży i uważasz, że rzucanie palenia nie ma sensu, to powiem Ci, że ma i to nawet wielki! Ponieważ jeśli kobieta paląca tytoń zrezygnuje z tego nałogu w pierwszej połowie ciąży, a najlepiej w pierwszym trymestrze ciąży (tzn. pierwszych 3 miesiącach), to ryzyko niskiej wagi urodzeniowej u dziecka, wcześniactwa, krwawień podczas ciąży lub martwego płodu będzie podobne jak u kobiet nigdy nie palących.


Palenie papierosów zwęża naczynia krwionośne, przez co dziecko dostaje mniej tlenu, dlatego może się udusić! Mniej tlenu u dziecka oznacza również, często nieprawidłowy rozwój i wzrost! Paląc zmuszasz swoje dziecko do wdychania prawie 4.000 substancji chemicznych, w tym 40 rakotwórczymi, które są zawarte w dymie tytoniowym! Dodatkowo paląc papierosy możesz poronić dziecko! Negatywnych skutków palenia jest o wiele wiele więcej! 


Nadal chcesz zrobić taką krzywdę swojemu małemu cudowi?!

4 komentarze:

  1. Nie wiem, jak można nie szanować takiego skarbu ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja przed ciążą popalałam. Jak tylko zaczęliśmy się starać o dziecko, to rzuciłam to cholerstwo.
    W ciąży gdy tylko poczułam dym papierosowy, mdliło mnie niesamowicie.
    Teraz już nie palę. Pieniądze wolę wydać na coś ładnego dla dziecka, albo na zakup tkanin (bo lubię szyć).
    Jeśli chodzi o alkohol. W ciąży zdarzyło mi się może ze 3 razy wziąć łyka piwa od męża (tak symbolicznie), ale nic więcej! W czasie karmienia piersią też zero alkoholu. Teraz gdy nie karmię, to pozwalam sobie na pół piwa albo lampkę dobrego wina wieczorkiem, gdy mała zaśnie... 9 miesięcy to niewiele, więc myślę że każda przyszła mama powinna wytrzymać ten okres. W końcu każda z nas chce urodzić zdrowego, szczęśliwego bobaska. :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko dlaczego jest tak, że kobietom pijącym i palącym zazwyczaj rodzą się zdrowe dzieci, a tym, które nie piją, nie palą, dbają o siebie chore?
    To mnie najbardziej denerwuje!

    K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życie bywa niesprawiedliwe.. ;/ Ale te pijące palące i nie dbające o siebie, pewnie by skrzywdziły te dzieci.. Może dlatego.. Bo tylko dobre osoby poradzą sobie z chorobą dziecka i zapewnią mu wspaniałe życie...

      Usuń

Witaj! Jeśli chcesz komentować anonimowo, napisz mi swój nick, imię, będzie nam milej i łatwiej się komunikować! Za każdy komentarz na prawdę serdecznie dziękuję <3

AddThis