2 października 2013

Matka blogująca - giftująca

Kochani!
Ostatnio widuję sporo blogów, oraz mam blogerek, które liczą tylko na fanty, gify i inne tego tupu prezenty.. Ostatnio blogi powstają tylko po to.. A mamy zamiast pisać o czymś mądrym piszą jakie to nowe prezenciki nie dostały.. Czego to znowu nie wysępiły i chwalą się tu i wódzie, czego to nie kupiły nie dostały...



Po co zakładać bloga?
Jeśli masz zamiar zakładać bloga tylko po to aby zaraz potem pisać do handmade'owców o produkty do "testowania" to daruj sobie, Nic Ci to nie da, naciąganie ludzi nie jest dobrym sposobem na życie.. Pomyśl, że każda ta osoba która prowadzi małą firmę musi wydać pieniądze, na Twój gift, a Ty co mu dajesz w zamian? Marną kilku zdaniową notkę na blogu, którego i tak nikt nie czyta? Kilka zdjęć, których pewnie i tak nikt nie będzie oglądał? A jak już nawet ktoś się skusi to tylko dlatego, że organizujesz kolejny konkurs, bo ludzie wchodzą na Twojego bloga/fan page'a tylko dlatego, że może coś wygrają. Co innego, jest, jeśli dana firma sama się do Ciebie zgłosi i poprosi o taką współpracę.. Nie wiem czemu ostatnio "blogowanie-giftowanie" stało się takie popularne, dlaczego matki zamiast dawać coś od siebie, chcą tylko brać i to najwięcej! I nie ważne jest to co dostaną, czy to jakieś głupie broszurki nikomu nie potrzebne, czy to ubranie dla psa/kota/chomika którego nawet nie mają.. Ważne, że ZA DARMO!!!

Co Cię interesuje to, że naciągasz osoby które ciężko pracują na chleb, że wydają czasem ostatnie pieniądze na reklamę, a Ty prowadzisz marnego bloga i śmiesz prosić kogoś o takie rzeczy! Rozumiem, że może nie masz pieniędzy i w ten sposób chcesz zapewnić swojemu dziecku lepsze życie, ale rusz głową! Jest milion innych sposobów, sama zacznij coś robić, wymyśl sposób na życie! Bloguj, ale rób to z pasją, zaangażowaniem, pisz porządne notki, nie rób ze swojego bloga miejsca do chwalenia się. Miejsca w którym będą tylko zdjęcia tych prezentów i nic po za tym. Ludzie tego nie lubią, wolą abyś pisała z miłością, aby Twoje notki były pełne emocji, trzymały w napięciu, skłaniały do refleksji.. Nie dziw się, że masz tak mało wejść na bloga.. Że masz tylko fanów "konkursowiczów" którzy przychodzą tylko po to aby dostać coś..

Wiesz, wiele razy dostałam wiadomość typu "Jestem np 100 fanem czy mogę prosić o jakiś gift?" "Kiedy kolejny konkurs?" Ludzie liczą teraz, że wszystko dostaną za darmo. Na szczęście są jeszcze tacy którzy mają trochę taktu i tego nie robią, ja sama napisałam w sprawie "giftu" tylko kilka razy i szczerze mówiąc było mi wstyd, bo kim ja jestem aby prosić obce osoby o jakieś rzeczy dla mnie, aby je "testować" ? Fakt, ja lubię opisywać wam takie rzeczy, ale większą satysfakcję daje mi to, kiedy wiem, że kupiłam to a nie wysępiłam..  Tak więc, słuchaj kochana mamo! Chcesz coś: kup to! Chcesz prowadzić bloga, prowadź, ale nie wykorzystuj nikogo! Włóż trochę serca w swoje pisanie, nie rób tego "na odpierdziel", nie rób tego bo musisz, nie rób tego bo chcesz mieć coś z zamian!

Przemyśl to, proszę! <3

35 komentarzy:

  1. Oj popieram. Nie znoszę blogów tego typu a jest ich sporo. Są też tacy co to zostawiają komentarz pod każdym postem że to niby czytają,a czasem się okazuję że zostawiają tylko komentarze, od osoby "regularnie czytającej blog przez pół roku" dostałam życzenia dla córeczki a mam dwóch synów

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, określanie innych blogerów, bądź ich blogów jako "marnych" jest raczej nie taktowne, bo to ich własna sprawa w jaki sposób je prowadzą.
    Jednakże zgadzam się z Tobą, że ostatnio powstało mnóstwo blogów, powielających te same treści a ilość konkursów jest tak ogromna, że już się odechciewa. Z innej strony świadczy to również o danych "markach", "sponsorach", że podkładają się każdemu do konkursu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam to ponieważ chciałam dosadnie podkreślić to, że takie blogi nie mają sensu, a blogowanie w ten sposób to nie jest nic co mogłoby nas spełniać, no chyba, że ktoś ma tak niskie ambicje, ale o tym nie będę się rozpisywać..

      Niektóre marki chcą się rozpromować, tylko czasem wybierają nieodpowiednie blogi.. Tyle w tym temacie.. :)

      Usuń
  3. Mądre słowa! Jak się coś robi to powinno się to robić z pasją! A nie dla kasy czy prezentu! Popieram!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Tobą :)
    Ja jedyny raz kiedy pisałam do firm, to wtedy gdy organizowałam konkurs, a już mi było głupio, że proszę ich o coś "za darmo".
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana nie za darmo....robiłaś reklame tym firmą!!!!!!

      Usuń
    2. nie prosilaś dla siebie.. chciałaś zrobić przyjemność innym ! :)

      Usuń
    3. Owszem robiła/robię/robimy reklamę i właśnie dlatego sponsorzy dają te produkty na konkursy bo liczą na reklamę ..

      Usuń
  5. Zgadzam się w 50%, proszenie o "coś" do testów...... ech, nigdy w życiu bym tego nie zrobiła. Co innego stronki gdzie zapisujesz się jako tester, a wchodząc na bloga nie ma info, ja wyłudzam gadżety do testowania czy ja zapisana jestem na str. test me, albo czy ten produkt dostałam od producenta do testów.... Jednak jeśli chodzi o konkursy tu mam już odmienne zdanie, 1/3 fantów na aukcji jest właśnie od firm i blogujących mam które o to prosiłam, nowy konkurs- nagrody załatwione w zamian za reklamę. Mówisz, że to NIC - nie zgadzam się! Markę maybe4baby czy Belle-Petite odkryłam na konkursach u Kinderki.eu i Aparat - moje trzecie dziecko, taka reklama to bardzo dużo, i co z tego ze 10% po zakończeniu odejdzie, ale ktoś kto polubił firmę-sponsora nagrody zostanie i bedzie kupował produkty i polecał innym. Napisałaś, że takich testerowych blogów nikt nie czyta ty nie, ja nie, ale pewnie jest ktoś kto ma inne zainteresowania niż, my matki polki, i lubi wiedzieć co z czym się je, jak się nosi, gdzie kupić....ale ogólnie temat dobry, fajnie że go poruszyłaś, ciekawe jak inne blogowe mamy zapatrują sie na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mówię tu u konkursach które są robione dla reklamy, zabawy, pomocy komuś etc. To całkiem inna sprawa, bo przez konkurs można poznać świetne firmy. Ale niektóre blogerki (blogów mamy mnóstwo i nie mówię tu o tych blogach które czytam tylko o tych na które przez przypadek się natknęłam i raziły mnie : "Tu możesz dostać darmowe BROSZURKI" "A w tej gminie dają darmowe długopisy" etc )po prostu przesadzają i myślą tylko o tym aby mieć coś za darmo..

      Usuń
  6. hmm i tak i nie. To fakt że jest sporo blogów testerek zawodowych, ale czemu do razu mówić że nie mają pasji, skąd tak naprawdę to wiesz? Może to właśnie ich pasja, ich sposób na życie, nie mi oceniać czy dobry czy nie, czy z szacunkiem czy bez. Nie czuję się na siłach aby takie rzeczy oceniać. Po prostu albo coś mnie ciekawi albo nie. A co do postów typu chwalipięta - czyli podsumowanie co wygrałam, kupiłam tak pisze takie posty co jakiś czas, pokazując co ewentualnie może się na blogu pojawić. Czy to grzech. A co do konkursowiczów to świata tego nie zmienisz są tacy i tyle, ich broszka jak się z tym czują. Najfajniejsi na blogu oczywiście są Ci którzy wiedzą że masz syna czy córkę, którzy Ci kibicują lub przeżywają coś z tobą. To ogromne wsparcie dla czasami sfrustrowanych matek blogerek. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są blogi typowo "testowe", "recenzyjne", ale te blogerki same kupują te produkty i je opisują, a nie "wysępiły" je, a o nich właśnie mówiłam, o osobach które prowadzą bloga tylko dlatego aby dostać coś :)

      Usuń
  7. Ja także wiele firm poznałam dzięki konkursom. Sama zresztą też takowe organizuję, ale nie dlatego, że JA coś dostanę, tylko dlatego, że lubię taką zabawę. Organizowanie, tworzenie banera i innych. I owszem pisałam do firm o to, ale nie wstydzę się tego i nie jest mi wstyd. Dzięki temu też niektóre firmy same tez do mnie napisały o to aby dać jakąś nagrodę.
    A co do blogów zakładanych tylko po to aby dostać gifty to też nie rozumiem, tym bardziej że zazwyczaj takie blogi są tworzone... nie chlujnie. I tak jak piszesz wyżej, że gmina daje darmowe długopisy czy ... broszurki. Nie mówię, bo u mnie tez się pojawiają moje opinie nt danego produktu, ale nie jest to tak nagminne jak u niektórych. Notka tylko po to aby coś opisać. Ja wiem, że ja może nie pisze super notek ale piszę tak jak umiem i lubię , a czy ktoś to skomentuje i przeczyta to juz tej osoby sprawa. Ja piszę bo CHCĘ ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisanie o produktach, nie jest złe, sama lubię to robić! Pisanie do sponsorów w celu zorganizowania konkursów, również rozumiem. Napisałam tego posta ponieważ chciałam podyskutować na ten temat. Dokładnie te blogi są niechlujne i osoba pisząca się tym nie przejmuje, najważniejsze są korzyści majątkowe..

      Usuń
  8. mhhh no ja będę brutalna :) wręcz na wymioty mi się zbiera bo ostatnio powstało mnóstwo blogów maminych o tematyce nijakiej założonych przez konkursowe mamy rozumiem jesień ale to grzyby wyrastają po deszczu a nie blogi nijakie... Mało im było wygranych to doją teraz gratisy, mało tego wielokrotnie wyżebrają coś obiecują opinie na FB i blogu a tu cisza!!! wielu już sie nabrało, ale wstyd im sie przyznać, że dali towar za darmo . A już rutyną się staję że te pseudoblogi podczas konkursu nagrody przyznają swoim znajomym z grup konkursowych taka mała mafia się rodzi blogowa :P:P

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobrze napisane. Sama zaczęłam prowadzić bloga i przez myśl mi nie przeszło żeby pisać do kogoś o cokolwiek. Sama robię różne rzeczy i wiem ile pracy to kosztuje. na blogu dzielę się tym co kupiłam, wygrałam lub dostałam w prezencie( a nie wysepiłam) lub pisze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaka jest róznica we wpise o danej rzeczy ,którą firma dała sama od siebie a poprosiłaś o nia ty?????

    Bo nie rozumię???którys wpis będzie gorszy???do któregoś się mniej przyłozysz???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie odpisałas mi na moje pytanie???
      chciałas zrobic małą aferke....ale wybacz nie wyszło Ci.....a ocenianie blogów i pisanie ,że są marne....świadczy o Tobie....bo każdy ma prawo pisac takiego bloga jaki mu sie podoba i o tym co się mu podoba.....nie musisz czytac wszystkich blogów a jedynie te ,które lubisz i nie sa marte w Twoim mniemaniu.

      Usuń
    2. Nie odpisałam Ci ponieważ miałam jakiś błąd na blogu i się nie dało, ale teraz oczywiście odpiszę Ci na wszystko.

      Nie chciałam robić żadnej afery, nie to miałam na myśli pisząc ten post, czy tego bloga, nie wiedziałam, że wywoła to taką ogromną aferę i będą mnie nazywać zawisłą i zazdrosną, chociaż nie o to mi chodziło. Chciałam zwrócić uwagę na ten problem, bo uważam, że jest to problem, a napisałam to ostro, może za ostro aby właśnie osoby piszące tak blogi się zastanowiły(chociaż pewnie i tak tego nie przeczytają). Uwierz, że nie chciałam, aby wyszło na to, że jestem zazdrosna o te blogi..

      Takie mamy blogerki, piszą niedbale, blogi wyglądają niedbale, te wpisy przede wszystkim to parę zdań które na pewno nie robią dobrej reklamy. Rozumiem, że jesteś zdenerwowana, bo może uraził Cię ten wpis, ale nie chciałam wcale tego robić.. Jeśli przeczyta się kilka takich blogów, widać, że osoby je piszące nie przykładają się do tego, piszą to "bo muszą" ponieważ, jednym z warunków dostania tego czy tamtego giftu jest napisanie recenzji na swoim blogu..

      Różnicy pomiędzy wpisami o danej rzeczy, którą firma dała sama od siebie a poprosiłaś o nią Ty, nie ma jeśli ktoś się do tego przykłada, jeśli robi to dla fun'u, z potrzeby pisania, a nie dlatego, że chce dostać jakiś prezent!

      Myślisz, że chciałabym aby ktoś traktował mnie i mój blog przez pryzmat tego właśnie postu ? Myślisz, że chciałam wywołać aferę i to marną aferę? Chciałam tylko aby ktoś po prostu uważał mnie za nienormalną, zazdrosną ? Nie nie chciałam, nie chciałam, aby ktoś tak o mnie uważał, bo nie pisałam tego posta z taką właśnie inspiracją? Nie! I jest mi przykro, że ludzie będą mnie tak właśnie postrzegać..

      Usuń
  11. z tym braniem ZA DARMO się zgadzam organizowaniem konkursów caaały czas też znam kilka takich blogów m.in. ten http://natanielkowo.blogspot.com/ ten to tylko konkursy prezenciki za 1000 fana za 100 etc. alee... Ty też organizowałaś konkursy i nie wierze że do nikogo nie napisałaś o zfundowanie nagrody. tak jak wczesniej wspomniano że te pseudoblogi podczas konkursu nagrody przyznają swoim znajomym. Ale ty jesteś chyba ciut zazdrosna bo nie masz prawa pisać że któryś blog jest marny ,każdy prowadzi go według własnego uznania , nie nam to oceniać tobie się podoba ten ten i siamten a komuś ten i ten!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halo po pierwsze tak organizowałam konkursy i pisałam do sponsorów o tym piszę już po raz kolejny, ale organizowanie, jednego, czy 2 konkursów w porównaniu do tych "blogerek- giftujących" ... Ja zazdrosna?! O co?! Ja mam szczęśliwą rodzinę, piszę bloga, którego ludzie czytają, mam wszystko co mogę chcieć.. Więc niby o co mam być zazdrosna?! I panie anonimie, jeśli masz zamiar mnie obrażać to ja podziękuję.. Oczywiście każdy prowadzi bloga jak chce, ale każdy może też pisać co chce i kiedy chce!

      Usuń
  12. Tak abstrachując od tematu nominowałam cię do nowej zabawy. Zapraszam http://mamom-polecamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. właśnie co chce i kiedy chce!

    OdpowiedzUsuń
  14. wpis chyba nie do końca przemyślany, bo bije od niego jad, którego ostatnio tak dużo w blogosferze.
    a szkoda...
    wyczywam jakiś żal, że dlaczego one a nie ja
    szanujmy się nawzajem i nie nazywajmy czyjegoś bloga marnym, bo on o Twoim tak powiedzieć samo może.
    AMEN!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ nie ma w tym wpisie żalu czy jadu, nie chciałam tego, ale jeśli ktoś tak uważa, ja niestety nie zmienię jego zdania, gdybym chciała mieć tak jak one, na pewno znalazłabym takich sponsorów którzy by mi za sponsorowali coś.. Nie chodziło mi o to aby, wyglądało, że jestem zazdrosna. Szanuję inne blogerki i nigdy nikogo nie chciałam obrazić. Napisałam tego posta bo chciałam zwrócić uwagę na ten problem..

      Usuń
  15. Jestem w temacie, bo aktualnie przeprowadzam konkurs u siebie, w którym nagrody są od kobitki własnoręcznie szyjącej pieluszki wielo, do której się zgłosiłam, sama, proponując jej reklamę na fejsie i na blogu w zamian za fanty. Dziewczyna bardzo chętnie się zgodziła. Celowo zaproponowałam współpracę osobie, która nie jest jeszcze popularna, a swoje produkty próbuje sprzedawać przez allegro. Uważam, że blogujące mamy mają wielką siłę, tylko czasem w złych celach tę siłę wykorzystują. Pozdrawiam i oczywiście zapraszam do siebie na konkurs!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, blogerki mają wielką siłę, mogą rozreklamować daną firmę i pomóc jej się rozwinąć, niestety czasem robią to w złym celu..

      Usuń
  16. To prawda duzo osob utworzyła blogi tylko po to. Miałaś na uwadze też to, że do niektórych firmy same się odzywają czy nie chcą czegoś przetestować, porobić fajne zdjęcia produktu itp? Niech ludzie robią co chcą i ani mi ani Tobie nic do tego taka jest prawda. Może niektórych nie stać i proszą bo nie wstydzą się prosić? Prawdą jest to, że czasem kuje w oczy to, ze wysyła się gotowca nie patrząc nawet na to co robi dana firma. Jeśli do Ciebie zgłasza się ktoś o testowanie napisz na blogu, fanpagu czy gdziekolwiek że nie prowadzisz nic tego typu i tyle po co się denerwujesz? Nikt nie karze Ci czytać blogów gdzie jest przedstawiony jakiś produkt proste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja nie mówię, że reklamowanie danych produktów jest złe, że nie prowadzę tego typu rzeczy.. To dobra forma reklamy, że sklepy, czy małe firmy chcą poprzez blogi się zareklamować bo blogi mają moc! Chodzi o blogi które powstają tylko dlatego aby czerpać korzyści, a nie dlatego, aby po prostu się spełnić.. A jak kogoś nie stać, rozumiem zawsze może poprosić!

      Usuń
  17. A dlaczego niby Wam to przeszkadza?? .."byle jaki, niedbały" to określenia ,które tutaj przeczytałam, a czy blog to muzeum? wernisaż? musi być elegancko i stylowo? nie, nie musi. Nie każdy jest tak poukładany jak autorka tego postu więc pozwólcie każdemu prowadzić blog jak uważa jak umie, to indywidualna sprawa. Piszecie, ze wstyd, że sępienie,że bee, nie! każdy odpowiada za swoje czyny więc "potępianie i robienie z takich blogów "afery" jest też dużym nie taktem.

    OdpowiedzUsuń
  18. ja osobiście nie poprosiłam ani jednej firmy o fanty do testowania, testowalismy za to jeden produkt ale firma sama się do nas zgłosiła. Co do konkursów to owszem pisałam maile do firm o fanty, nagrody itp. ale nie chciałam ich przecież dla siebie...a jedyne co mi zostało po tym to masa obrażonych "fanów" bo dlaczego oni nie wygrali...Była to dla mnie nauczka i zastanowię się porządnie zanim zorganizuje kolejny konkurs... :( Jednak jest coś pozytywnego co wyniosłam z tego konkursu...nabyłam nowe kontakty i znajomości ale ze sponsorami, ale jako ludźmi a nie firmami bo za tymi nazwami stoją fantastyczni ludzie :)

    a wracając do "wyłudzania" fantów...ja osobiście tego nie robię bo...nie umiem, nie chcę i głupio mi prosić...ale nie każdy jest taki jak ja i ma więcej odwagi w tej sprawie a to jak prowadzi bloga to jego sprawa...mój też nie emanuje pięknością bo grafikiem nie jestem ale na tyle na ile potrafię to staram się żeby ładnie wyglądał i notki były ciekawe...

    ot tyle w temacie...każdy robi jak uważa...mnie nic do tego, nie osądzam nikogo bo sama nie chcę żeby ktoś osądzał mnie :)

    Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dzięki konkursom poznałam kilka wspaniałych osób w szczególności Pani Kulkę! i jedną z inspiracji do napisania tego posta była właśnie ONA! Ponieważ w trakcie naszych rozmów mówiła mi o takich zachowaniach!

      A Twój blog jest ładny! Ja również nie mam talentu do grafiki czy projektowania bloga ale zrobiłam to wszystko sama, metodą prób i błędów.. :)

      Usuń
  19. oczywiscie zdanie w komentarzach zabrały jedne z najlepszych blogów co znam :):) się dziewczyny niepotrzebnie denerwują bo to nie do nich post:P

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja owszem nawiązywałam kilka razy współprace, opisywałam produkty, jednak cały czas pamiętam o tym dlaczego powstał mój blog. Sensem istnienia bloga są moje córki i nic tego nie zmieni. Nie zamierzam zamieniać go w skupisko reklam, itp. Z tym co piszesz zgadzam się po części... Nie mam nic przeciwko jeśli ktoś umieszcza testowania produktów, chwali się otrzymanymi czy też zakupionymi giftami. Jeśli stać kogoś na takie produkty lub też otrzymał je za darmo, mogę jedynie pozazdrościć. W szukaniu współpracy nie widzę nic złego, w końcu wkładamy sporo naszego czasu na pisanie bloga, więc po części jest to nasza praca, a w naszym kraju nie ma nic za darmo niestety. Ale czasem rzeczywiście drażni mnie ilość zamieszczanych opisów produktów. Czasem chciałoby się poczytać o czymś przyziemnym - o pieluchach, kupkach i ząbkowaniu :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj! Jeśli chcesz komentować anonimowo, napisz mi swój nick, imię, będzie nam milej i łatwiej się komunikować! Za każdy komentarz na prawdę serdecznie dziękuję <3

AddThis